6.1.2011 - Aktualizace fotografií v článcích:

Podkladové foto k Go 242/244

17. května 2009 v 15:44 | maverick |  Podkladové foto a materiály
GOTHA Go 242 byl transportní kluzák používaný německou Luftwaffe během druhé světové války.

Vývoj

Go 242 byl navrženAlbertem Kalkertem jako odpověď na požadavek Říšského ministerstva letectví (Reichsluftfahrtministerium), jež žádalo návrh těžkého transportního kluzáku, který by nahradil tehdy používané DSF 230. Výsledkem byl hornoplošník se střední nákladní trupovou gondolou a dvěma nosníky ocasních ploch. Trup měl ocelovou kostru potaženou plátnem. Zadní část trupu se u nákladní verze dala odklopit vzhůru a do kluzáku mohlo vjet terénní vozidlo nebo lehký kanón.
V roce 1941 vzlétly dva prototypy a hned poté se začalo s výrobou. Celkem se vyrobilo 1 528 kusů, z nichž na některé byly namontovány motory a tak se z nich staly motorizované kluzáky Go 244.

Varianty

Go 242A

  • Go 242A-1 - původní verze pro dopravu nákladu
  • Go 242A-2 - původní verze pro dopravu vojáků

Go 242B

  • Go 242B-1 - verze pro dopravu nákladu s odhoditelným podvozkem
  • Go 242B-2 - B-1 s vylepšeným podvozkem
  • Go 242B-3 - verze B-1 pro dopravu vojáků s rozevíracími zadními dveřmi
  • Go 242B-4 - verze pro dopravu vojáků s dveřmi verze B-3 a podvozkem B-2
  • Go 242B-5 - cvičná verze s dvojitým řízením

Go 242C

  • Go 242C-1 - námořní verze s trupem tvaru létajíciho člunu, nikdy nebyla použita

Specifikace (Go 242B-3)

Technické údaje

  • Osádka: 1 nebo 2 piloti
  • Kapacita: až 23 vojáků
  • Rozpětí: 24,50 m
  • Délka: 15,81 m
  • Výška: 4,40 m
  • Nosná plocha: 64,4 m²
  • Štíhlost křídla: 16:1
  • Hmotnost prázdného stroje: 3200 kg
  • Maximální vzletová hmotnost: 7100 kg

Výkony

  • Maximální rychlost: 300 km/h
  • Maximální klouzavost: 1:16

Výzbroj

  • 4× kulomet MG 15 ráže 7,92 mm
    GOTHA Go 244 bylot dopravní letadlo, používaný německou Luftwaffe během druhé světové války.

    Vývoj

    Gotha Go 244 vznikl motorizací kluzáku Gotha Go 242. Po vpádu Německa do Francie bylo ukořistěno množství motorů Gnome-Rhone 14M a bylo rozhodnuto použít tento motor k upravě kluzáku Go 242. Výkon tohoto motoru byl ale nedostačující. Po invazi do Ruska v roce 1941 získali Němci mimo jiné motor Švecov M-25A. Ale tento motor byl ještě slabší než francouzský. Prototypová serie A byla vybavena motorem BMV 132

    Verze

  • Go 244A-1 - prototyp vybaven motorem BMV 132
  • Go 244B-1 - seriová verze vybavená pevným podvozkem
  • Go 244B-2 - B-1 s upraveným podvozkem s polozatažitelným předním kolem
  • Go 242B-3 - výsadková verze s dvojitými zadními dveřmi
  • Go 244B-4 - výsadková uprava verze B-2, dveře jako B-3 a podvozek jako B-2
  • Go 244B-5 - cvičná verze s dvojitým řízením

Hlavní technické údaje

Go 244B-2

  • Osádka: 1-2 piloti,
  • Kapacita: až 23 vojáků nebo náklad
  • Užitečný náklad: ? kg
  • Rozpětí: 24,5 m
  • Délka: 15,8 m
  • Výška: 4,6 m
  • Nosná plocha: 64,4 m²
  • Hmotnost prázdného letounu: 5 225 kg
  • Vzletová hmotnost: ? kg
  • Max. vzletová hmotnost: 7 800 kg
  • Maximální rychlost: 290 km/h
  • Cestovní rychlost: 270 km/h ve výšce 3 900 m
  • Dostup: 7 650 m
  • Stoupavost: 5000 m/min
  • Dolet: 740 km

Pohonná jednotka Go 244A-1

  • Výkon motoru: 865 k (645 kW)

Výzbroj

  • 4× MG kulomet ráže 7,92 mm
  • vyrobeno 176 ks








 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama