6.1.2011 - Aktualizace fotografií v článcích:

Podkladové foto k DSF 230

17. května 2009 v 15:17 | maverick |  Podkladové foto a materiály


DFS 230 - byl nákladní kluzák německé Luftwaffe během druhé světové války Vyvinut
a vyráběn byl Deutsche Forschungsanstalt für Segelflug (DSF - Německý výzkumný ústav bezmotorového létání) pod vedením konstruktéra Hanse Jacobse Německý kluzák
se později stal inspirací pro brický kluzák Horsa. V leteckém závodě Českomoravských strojíren v Praze-Karlíně bylo za války vyrobeno dle různých zdrojů 450 - 500 ks těchto kluzáků.

Na svou dobu měl výbornou klouzavost 1:18.

DFS 230 byl konstruován pro útočné výsadkové operace, při kterých mohl převážet až tunu vyba- vení nebo osm výsadkářů (+ pilota). Mezi nejslavnější akce, kterých se tyto kluzáky účastnily, patřilo obsazení belgické pevnosti Eben-Emael, invaze na Krétu, operace v severní Africe a osvobození italského diktátora Benita Mussoliniho německým komandem.

Verze

  • 230A-1 - původní sériová verze
  • 230B-1 - přidán brzdicí padák; možnost nesení obranné výzbroje
  • 230C-1 - konečná výrobní verze; přidány brzdicí rakety
  • 230F-1 - zvětšená kapacita na 15 mužů

Technické údaje

  • Osádka: 1 pilot a až 8 výsadkářů
  • Rozpětí: 21,1 m
  • Délka: 11,3 m
  • Výška: 2,8 m
  • Nosná plocha: 38,1 m²
  • Plošné zatížení: 53,5 kg/m²
  • Hmotnost prázdného stroje: 770 kg
  • Vzletová hmotnost : 2040 kg
  • Maximální vzletová hmotnost : 2100 kg
  • Pohonná jednotka: žádná

Výkony

  • Maximální rychlost: 161 km/h ve výšce 300 m
  • Dolet: km
  • Dostup: m
  • Ztráta výšky při volném letu: 1,2 m/s






 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama