6.1.2011 - Aktualizace fotografií v článcích:

Podkladové foto k He - 111 Z

17. května 2009 v 13:01 | maverick |  Podkladové foto a materiály

Heinkel He 111 Z - letoun k vlečení kluzáků

He 111 Z-1 představoval jednu z vůbec nejpozoruhodnějších konstrukcí druhé světové války. Jednalo se o dva He 111 H-6 se spojenými křídly - vzniklo tak jedno velké křídlo, v jehož středu
byl instalován pátý motor Jumo 211 F-2. Rekonstrukce, na první pohled možná jednoduchá, ale skýtala řadu problémů - samotná vnější část křídla byla od motorových gondol kompletně pře- pracována, původní vzepětí bylo samozřejmě odstraněno, stejně jako vztlakové klapky.
Obrovské potíže muselo činit vedení táhel řízení - tedy především směrovka a výškovka. Bohu-
žel se zřejmě již nedochovala technická dokumentace, která by umožnila skutečně detailní pro- zkoumání tohoto prvku He 111 Z.
Stroj vznikl kvůli potřebě silného tažného letounu pro obrovské kluzáky Messerschmitt Me 321
- ty musely být vlečené trojicí Bf 110, což byla značně riziková záležitost. Heineklova "Zwillinge" (dvojčata) dokázala tyto bombardéry vzít do vleku sólově - byť i zde startu velice často napomá- halo šest raketových motorů o celkovém tahu 5000 kp, tzv. R-Gerät. Vzletový výkon daný pěti motory Jumo 211 F-2 činil 6750 PS při vzletové hmotnosti letounu okolo 28 600 kg. Maximální rychlost a dostup přibližně odpovídaly řadě He 111 H-6. Zásoba paliva činila 8250 litrů, posádku tvořilo 7 mužů - v levém trupu pilot, radista, palubní mechanik a střelec. V pravém pak další palu-
bní mechanik, pozorovatel a další střelec. Výzbroj byla zřejmě u každého z deseti vyrobených letounů trochu jiná - mohly ji tvořit čtyři kulomety MG 131 (A-Stand, B-Stand), 2 zdvojené kulo-
mety MG 81 Z (D-Stand) a další dva kulomety MG 81 (C-Stand).
Vznikly další dva projekty založené na He 111 Z-1. Typ Z-2 měl představovat dálkový bombardér

a Z-3 dálkový průzkumný letoun. Ani jeden z nich se ale nepřekročil hranici zevrubného projektu.
TTD:
Typ vlečný letoun pro nákladní kluzáky, transportní letoun
Vyráběn
Vyrobeno kusů
Osádka 7
Motor 5x Junkers Jumo 211F-2, každý 1006kW
Hmotnost : prázdná 21 500kg, vzletová 28 600kg
Rozpětí 34,50 m
Délka 16,40 m
Výška 4,00 m
Max. rychlost 436 km/h
Průměrná rychlost při vlečení kluzáků Me 321 220 km/h
Rychlost stoupání: 9000 m za 30min
Dostup 10 200 m
Dolet 4000 km
Výzbroj 1x 20mm kanon MG-FF, 2x 13mm kulomet MG-131, 5x 7,92mm kulomet MG-15
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama